Noticies Nadons

LA PANERA DELS TRESORS

Dintre de les diferents paneres que tenim a l’aula, cal una menció una mica especial la PANERA DELS TRESORS.

És una proposta de joc adreçada, principalment,  als infants que ja s’aguanten asseguts. Una activitat d’exploració lliure, on els nens i nenes aprenen per ells mateixos i a través de les seves pròpies experiències , i on la presència de l’adult que observa les seves accions sense intervenir, els hi dóna seguretat i confiança.

La panera dels tresors, és una panera plena d’objectes d’ús quotidià, de formes , pesos mides, materials i textures molt diferents, i  per tant, aquests “tresors” ofereixen als nens i nenes estímuls i experiències molt diferents.

Els infants, al voltant de la panera, poden interessar-se per els objectes que tenen al seu abast, triar l’objecte desitjat entre tots els altres, agafar-lo (treballant així també la seva coordinació), posar-se’ls a la boca per tal de conèixer-los, llençar-los, sacsejar-los…

A la pàgina de la classe taronja teniu algunes imatges de la panera dels tresors!!!

 

LES PANERES

Famílies, com heu pogut observar quan entreu a l’aula a portar o a recollir els vostres fills i filles, a dins de la classe hi han cistelles o paneres amb diferents objectes. Amb aquesta publicació us volíem explicar el perquè classifiquem i presentem els materials d’aquesta manera.

Els infants dediquen el seu temps a la exploració i a la descoberta de tot allò que els envolta. Per aquesta raó, és molt important que el material que els oferim i que els pot servir per fer aquests descobriments estigui al seu abast i dins d’un contenidor (la panera) que només els permet veure els elements que hi ha a la part superior. D’aquesta manera a mesura que van treien objectes en van apareixent de nous i això els ajuda a seguir concentrats i amb ganes de descobrir què més hi ha. Donat que hi ha infants de la classe taronja que no s’asseuen, és molt important que les paneres no tinguin gaire alçada de manera que puguin accedir al seu contingut encara que estiguin estirats.

Normalment, el contingut de cada panera acostuma a estar format per elements del mateix tipus de material (fusta, metall, troncs, pedres,…) o objectes del mateix tipus (sonalls, mocadors, pilotes,…)  Tot i ser un mateix material o objecte, cada un dels elements els permet un món de sensacions dels que ells i elles, després d’explorar-los, n’extreuen les seves pròpies conclusions.

A l’apartat de la classe taronja podeu veure un recull d’algunes fotos on els infants exploren les paneres de la classe.

 

HOLA FAMÍLIES!!! US DONEM LA BENVINGUDA A AQUEST NOU CURS ESCOLAR!!!

AQUESTA SERÀ, POSSIBLEMENT, LA PRIMERA VEGADA QUE ELS VOSTRES FILLS/ES SORTIRAN DEL SEU NUCLI FAMILIAR I ES RELACIONARAN AMB ALTRES ADULTS QUE NO FORMEN PART DEL SEU ENTORN MÉS PRÒXIM, AIXÍ COM AMB ALTRES INFANTS AMB ELS QUALS HAN DE COMPARTIR ESPAIS, MATERIALS I LES ATENCIONS DELS EDUCADORS, PERÒ SENS DUBTE, L’ESCOLA SERÀ UN ENTORN ENRIQUIDOR I ESTIMULANT PER A ELLS/ES. AQUÍ PODRAN VIURE I EXPERIMENTAR SITUACIONS D’APRENENTATGE QUE CONTRIBUIRAN EN EL SEU DESENVOLUPAMENT I QUE POTENCIARAN LA SEVA CURIOSITAT I GANES DE DESCOBRIR EL MÓN QUE ELS ENVOLTA.

L’ADAPTACIÓ ÉS UN PERÍODE DE TEMPS QUE ENS PERMET PODER ACOLLIR ALS INFANTS. INTENTEM OFERIR A CADASCÚ UN AMBIENT AGRADABLE, UN TEMPS I UNA ATENCIÓ QUE ELS FACI SENTIR SEGURS I TRANQUILS, I QUE AL MATEIX TEMPS, ENS PERMET A NOSALTRES CONÈIXER A CADA NEN/A D’UNA FORMA INDIVIDUALITZADA, FAMILIARITZANT-NOS AMB LES SEVES RUTINES I ADAPTAR-NOS A LES SEVES NECESSITATS.

DURANT AQUESTS PRIMERS DIES, ELS NENS I NENES DE LA CLASSE TARONJA, A POC A POC, VAN CONEIXENT ELS DIFERENTS ESPAIS DE LA CLASSE I COMENCEN A DESCOBRIR I EXPLORAR ELS MATERIALS QUE POSEM AL SEU ABAST. TANMATEIX COMENCEN A ESTABLIR UN VINCLE DE CONFIANÇA AMB ELS SEUS EDUCADORS.

A L’APARTAT DE LA CLASSE TARONJA, TROBAREU UN RECULL DE FOTOGRAFIES QUE HEM POGUT FER AQUESTES PRIMERES SETMANES.

ESPEREM QUE GAUDIU D’ ELLES!!!