Noticies Grans

COMIAT

Families, ha arribat el moment d’acomiadar-nos. Ha estat un gran plaer poder acompanyar els vostres fills/es al llarg d’aquest temps. Han sigut molts els moments compartits i  les anècdotes que hem viscut. Gràcies per confiar en nosaltres! Aquesta serà sempre la vostra escola!

RECOLLIM ELS NOSTRES FRUITS

Fa un temps que va venir l’avi de la Carlota engrescat en un projecte per als infants de 2-3. Durant aquests mesos hem estat mimant l’hort, regant-lo, traient les males herbes, etc. I per fi, ha arribat el moment de gaudir d’aquest gratificant esforç.

LES PLANTETES DE L’HORT COMENCEN A CRÉIXER

Hem tornat a gaudir de la companyia de l’avi Jordi, i aquesta vegada hem col·locat les canyes per tal de que les hortalisses es puguin enfilar.

SORTIDA AL TRAM

Hem fet la sortida que tenien programada per anar a les cotxeres del Tram. Les classes Verda, Blava i Lila hem anat en diferents dies perquè ens expliquessin i veure “El conte del Tram”. Després hem fet una volta per les vies de dintre del recinte i fins i tot hem passat pel túnel de rentat.

PROJECTE DE L’HORT

El cicle 2-3 inicia el projecte de l’hort i per això hem comptat amb l’ajuda del avi Jordi que ens ha assessorat en tot moment

SORTIDA AL TEATRE TANTARANTANA

Dijous 17 de Maig tot el cicle de 2-3 vam fer una sortida al teatre per veure una representació d’ombres xineses: “El porquet que volia veure el món des de dalt”

Hem passat un matí molt divertit tant pel fet d’anar en autocar com al teatre!

Audició del vent

Com a cloenda de la sessió musical de l’hivern, els infants de les classes verda, blava i lila ens hem trobat per gaudir de l’audició del vent. Un ambient relaxat, i màgic que convidava a l’escolta, la concentració i el gaudi.

Fem collage amb teles …

Dintre del projecte del cicle 2-3, que estem realitzant durant tot el curs, aquesta vegada hem proposat realitzar un collage amb trossets de diferents teles. La proposta consistia en encolar el full i a poc a poc enganxar trossets de roba. Hem observat que els infants estan gaudint molt més de poder compartir aquestes estones amb companys/es de diferents aules i amb els adults,  que a poc a poc ens hem fet també els seus  referents  Hem creat nous vincles i establerts lligams més significatius.

TALLER DE MARAQUES …

El cicle de 2-3 vam fer un taller al vestíbul per tal de fer una maraca. Vam sortir dos infants de cada aula i vam decorar l’ampolleta amb gomets i la vam omplir amb cigrons o arròs. Aquest instrument el vam fer servir per fer gresca el dia de carnaval.

PRESENTACIÓ DEL PROJECTE ” BONA NIT MONSTRES”

Des de el cicle 2-3 hem començat a treballar el projecte del conte ” Bona nit, monstres”. Entre tots/es ajudarem al petit monstre a perdre la por.

CONTE DE “CASTANYES AMB BANYES”

Els infants del cicle de grans hem sortit avui al vestíbul a gaudir de la representació del conte de Castanyes amb Banyes! La Loli ha anat treien del bagul de vímet la faldilla, mocador, les ulleres, … El terra estava ple de cargols i nosaltres entusiasmats escoltant la història. Per acabar hem ballat la dansa amb ella i els hem posat la roba de la castanyera tot jugant a la seva paradeta.

SETMANA DE LA CIÈNCIA: ELS CARGOLS

Dins de la jornada de la  Setmana de la Ciència organitzada per l’Ajuntament de Sant Joan Despí, va venir al Sol Solet a visitar-nos el Marc. Venia amb unes propostes relacionades amb els cargols: cargols de mar, cargols de terra i baboses.

Vam tenir l’oportunitat de conviure amb aquests animalets, els vam tocar, vam veure com caminaven, com menjaven, els vam observar amb lupes, i vam veure a traves d’un vidre com caminaven, vam manipular un fòssil de cargol i vam dibuixar amb els ditets a la sorra cargolets.

Per acabar l’activitat vam poder gaudir una estona mirant contes on sortien molts cargols.

SORTIDA AL MERCAT

Les classes lila, blava i verda, hem fet la nostra primera sortida!!!!

Hem anat al mercat municipal. Allà hem pogut observar la gran varietat d’aliments que podem trobar a les diferents paradetes. Quants colors, formes, i olors tant diferents ens hem trobat!!! Hem aprofitat per comprar alguns fruits de tardor  que posarem a les classes i amb els quals podrem experimetar i descobrir. També hem pensat en els més petits de l’escola, els infants de 1-2 i nadons i els hem portat taronges i llimones per fer un tast.

Després hem anat al Parc de l’Ermita i allà hem esmorzat i gaudit d’una estona de joc. Ben contents i cansats hem tornat a l’escola.

PINTEM AMB BALES

Amb l’arribada del Nadal hem proposat un taller de pintura amb bales. Per potenciar la relació entre els infants de les diferents classes hem sortit a fer aquesta activitat conjuntament.

D’aquí a uns dies veureu la sorpresa que us han preparat els vostres fills/es.

ARRIBA EL TIÓ

Els infants de la classe verda, blava i lila portem molt dies escoltant la història del tió de Nadal. Saben que en el moment que el tió arribi a la nostra escola s’estava apropant i avui és el gran dia. Tots plegats hem sortit al vestíbul i de cop i volta a sonat el timbre. Qui serà?

Ara haurem de cuidar-lo, estimar-lo, donar-li de menjar i gaudir d’aquests dies que el tió ens farà companyia a l’escola.